Naprosto otřesný product placement v českém filmu Probudím se včera (2011)

5. května 2012 v 20:21 | Václav Havel
Před nějakou dobou běžela v kinech česká sci-fi komedie Probudím se včera, jejíž děj je o tom, jak se jeden profesor češtiny nechá přenést zpátky do roku 1989 kvůli své tehdejší spolužačce, kterou chce sbalit. Samotný děj je celkem zábavný, scény z léta 1989 jsou natočené opravdu poutavě, komunisté jsou ve filmu zachyceni jakožto zapálení soudruzi, zkrátka přesně tak, jak to tehdy bylo.

Co se ale v tomto filmu zásadně nepovedlo, je product placement - umístění reklamy na produkty výrobců, kteří si tuto jakoby skrytou reklamu zaplatí. Téměř v každém záběru se vyskytují žvýkačky značky Orbit, v jedné scéně se o ně ve školních lavicích dokonce študentíci přetahují jako by to byl zlatý poklad. Dále je film přecpaný trapně okatou reklamou na pivo Lobkowicz - ve filmu v hospodách nemají žádné jiné pivo, přitom ve skutečnosti tuto neznámou značku téměř nikde neprodávají.

Film je ještě přecpaný reklamou na vozy Volkswagen, některé záběry na jedoucí VW Golf trvají nekonečně dlouho, kamera zabírá dlouhé vteřiny otáčející se kolo vozu, v jehož středu je znak automobilky, na parkovištích stojí jen samé Volkswageny a docela se divím, že tato auta tvůrci nenacpali i do dějových linií, které se odehrávají v roce 1989, vždyť třeba takový žlutobíle natřený VW Passat s modrým majáčkem na střeše by vypadal skvěle jakožto služební vozidlo Veřejné bezpečnosti a z dnešních tupých teenagerů stejně nikdo netuší, jaká auta tady tehdy jezdila. Reklama tak mohla být ještě o něco směšnější a trapnější.

Zajímavostí je, jak tvůrci zachytili postup zapáleného komunistického soudruha učitele, který po revoluci místo trestu ještě povýší až na ředitele gymnázia, je to trochu jako v tomhle vtipu: Babička přijde v roce 1948 na Národní výbor, divoce předpaží a pozdraví: "Heil Hitler!" Předseda povídá: "Babičko, to jste si trochu spletla dobu, ne?" A babička odpoví: "Dobu možná jo, ale vás určitě ne!" Film Probudím se včera se v rámci možností povedl, ale product placement je v něm naprosto katastrofální, trapný a do očí bijící. Orbitky ani pivo Lobkowicz si určitě nikdy nekoupím, Volkswagem možná jo, ale určitě ne díky reklamě v tomto filmu.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 meg meg | 12. ledna 2013 v 9:04 | Reagovat

Prosim, že lobkowicz nikde netočej? To ti asi mozek vypláchlo to eurogéčko.. Neznámá značka to opravdu neni, ty troubo..

2 Mike Mike | E-mail | 24. září 2014 v 8:06 | Reagovat

S autorem souhlasím, Lobkowicze jsem opravdu někde točit viděl jen párkrát. Ale je fakt, že pokud tato značka nějakýmu vychlastanýmu mozku učarovala, jistě si k pípě cestu najde....

3 gfdgfdsgf gfdgfdsgf | E-mail | 5. října 2015 v 21:28 | Reagovat

Lidové německé vozítko si už asi taky nekoupíte, unterwassermani :-) Pěknou jste dal na závěr reklamu. Ne, teď vážně, asi neměli prachy na film.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama